Symbiose van fine dining, bistro, bar en conference bij vernieuwde Hoefslag

Foto: de Hoefslag

BOSCH EN DUIN – Eind 2015 heeft de Hoefslag een metamorfose ondergaan; het interieur werd vernieuwd en ook het concept veranderde. Onlangs werd de laatste hand gelegd aan de verbouwing van de ‘conference & private dining rooms’ én presenteerde de Hoefslag een nieuwe maître/bedrijfsleider.

Marco Westra is het nieuwe gezicht van de Hoefslag. Samen met sommelier Kasper Scholten is zijn missie het verder op de kaart zetten van het nieuwe concept. Nu de verbouwingen zijn afgerond is het concept compleet. “Zoals ons logo al zegt: de Hoefslag is een symbiose van fine dining, bistro, bar en conference: vier verschillende concepten onder één dak die elkaar positief versterken. De Hoefslag is een ontmoetingsplaats waar iedereen zich thuis voelt; van zakelijke gast tot culinaire ontdekker. Met ons team werken we elke dag heel hard om dit te bewerkstelligen” aldus Westra. “Binnenkort gaan we ook nog aan de slag met een nieuw terras aan de voorzijde. Dan hebben het restaurant, de bistro en de bar ieder een eigen terras” vervolgt Westra enthousiast.

Nieuw concept en openingstijden

Het vernieuwde concept staat voor een nieuwe ervaring op het gebied van culinaire beleving en gastvrijheid. Chef-kok Raoul Meuwese, die samen met executieve chef Karl van Baggem verantwoordelijk is voor de keuken, vult aan: “Onze menukaart is geïnspireerd op de seizoenen en wisselt iedere twee maanden, dat is uniek voor een Michelinster restaurant. Daarnaast hebben we de openingstijden verruimd; vanaf 10.00 uur kunnen gasten doordeweeks al terecht in onze bar, de bistro is nu doordeweeks ook voor de lunch geopend en sinds kort ook weer voor diner op zondag”.

Private dining

Onlangs werd de laatste hand gelegd aan de nieuwe ‘conference & private dining rooms’ die gebruikt kunnen worden voor boardmeetings en besloten diners. Vier ruimtes in vier verschillende sferen; bosch, heide, duin en de Salon. “Vergaderen bij de Hoefslag staat voor méér dan functioneel vergaderen alleen. Even los van ‘de waan van de dag’ geïnspireerd worden door de groene omgeving, het interieur, de service en uiteraard de culinaire invulling” aldus Westra.

Jonge doelgroep

Naast vernieuwing is ook verjonging een speerpunt van de Hoefslag en dit spreekt de nieuwe maître erg aan. Westra vervolgt: “De Hoefslag bestaat al bijna 110 jaar maar is vooral bekend bij een oudere doelgroep. Wij willen daar graag verandering in brengen en ook jonge mensen laten beleven hoe het is om in zo’n mooi en gezellig Michelinster restaurant als de Hoefslag te eten!”

Restaurant-de-Hoefslag-12-300x200 Restaurant-de-Hoefslag-13-300x200 erickleinberg_20151106_dehoefslag_interior_0007-314x200